Vid beställning
Bindande köpeavtal uppkommer i och med lagd beställning. Kunden ansvarar för att bevaka sin e-post för orderbekräftelse.
Vid fall då beställningen inte kunde levereras
Om en order inte kan levereras på grund av att den angivna adressen är felaktig eller på grund av att kunden inte hämtat ut varan från ombud så kommer varan skickas tillbaka till sändaren. Vi kommer då försöka kontakta kunden. Om han/hon inte vill ha varan längre eller låter bli att svara inom 30 dagar så kommer ordern att makuleras och eventuell betalning betalas tillbaka.
Frakt för retur betalas av kund.
Om kunden vill att varan skickas igen så betalar kunden även för den extra fraktkostnaden samt eventuella tullavgifter.
Ångerrätt
Kunden har rätt att ångra ett köp upp till 14 dagar efter att vara har levererats. För att detta ska vara giltigt så måste produkten vara i samma skick som den var i vid leverans. Om det gäller klädesplagg så får kunden plocka upp varorna för att se så att de inte är defekta och om de uppfyller beskrivningen, men kan däremot inte börja använda produkten för att sedan ångra sig.
Vid andra varor än kläder gäller att förpackningen är helt obruten för att kunden ska kunna ångra köpet.
Om konsumenten tycker att det är fel storlek på produkten så kan de tyvärr inte få en ny i rätt storlek skickad till sig gratis då det skulle innebära att en ny vara måste tillverkas eftersom produkten trycks speciellt för konsumenten vid köptillfället. Vill konsumenten ändå ha en ny vara så får denne lägga en ny beställning separat och samtidigt returnera den första varan, vilket betyder att konsumenten även får tillbaka sina pengar för den första varan om han/hon ångrar sig inom 14 dagar efter att varan har levererats, samt att varan är i perfekt skick.
Återbetalning
Om konsumenten ångrar köpet inom 14 dagar så ska företaget återbetala denne senast 30 dagar från det att företaget fått tillbaka varan eller från att konsumenten kan visa att varan är tillbakaskickad, pengarna ska återfås på samma sätt som vid betalningen och hela beloppet ska återbetalas.
När varan har returnerats till oss, och uppfyller kraven för att vara i bra och säljbart skick, så gör vi en återbetalning på samma vis som kunden använde för att betala när köptillfället genomfördes inom 30 dagar.
Försvunna beställningar
Alla våra produkter ska kunna spåras vid leverans, men i de fall då det kan bevisas att en vara har försvunnit och inte lyckas levereras, så kan kunden kontakta oss och vi ersätter den försvunna varan utan kostnad.
Det kan också hända att en leverans blir försenad på grund av att den har fastnat vid någon leveransstation på vägen och inte kommer vidare. Vanligtvis så kommer den ändå att skickas vidare men kanske någon dag för sent
Om varan är markerad som levererad till kund av våra distributörer så har inte företaget skyldighet att ersätta varan i fråga. Om detta händer, så hänvisar vi konsumenten att kolla med grannar och postombud först för att se så att produkten inte har skickats fel.
Leverans av fel vara
Om kunden kan, inom 14 dagar efter att varan levererats, bevisa för oss att denne fått till sig fel vara, design eller färg på grund av ett leveransfel, så kommer vi skicka en ny, korrekt vara utan extra kostnad för kunden.
Retur
Om konsumenten vill returnera en vara och önskar få tillbaka sin betalning så kan han/hon meddela oss om detta via e-post (info@iampossible.se), eller formulär på webbsidan (iampossible.se) inom 14 dagar efter leverans.
Varan skickas därefter tillbaka av konsumenten till samma adress som varan ursprungligen skickades från.
Det är konsumenten som står för fraktkostnaden och eventuella tullavgifter vid retur och återleveranser.
Våra leverantörer
I am possible Handelsbolag säljer print-on-demand produkter genom printful, samt även böcker genom Publit. Tider för leverans och hantering, samt andra villkor kan skilja sig åt beroende på vilken av leverantörerna det gäller. För att se deras policys för köpvillkor, reklamation och retur vänliga kolla deras hemsidor eller följ länkarna nedan.
Publit:
https://get.publit.com/sv/kopvillkor#kopvillkor_kopvillkor-no-heading
https://get.publit.com/sv-SE#reklamation_reklamation
Printful:
https://www.printful.com/policies
